АТЕСТАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ 2017: НОВІ ПРАВИЛА І ГРАФІК

Працівники освітньої сфери, а саме, педагоги у ВУЗах, школах, вихователі в дитячих садах, а також фахівці установ початкового й середнього ланки вже знають, що з 2017 року будуть проведені деякі зміни в атестаційному процесі. Простіше кажучи, атестація педагогічних працівників (2017)буде проходити за зовсім іншими правилами.

Багатьом відомо, що будь-який працівник з області педагогіки повинен кожні 5 років проходити переатестацію. Ця процедура необхідна для того, щоб підвищити навички і знання педагогів, а також зрозуміти, чи відповідає людина займаної посади (має всі необхідні вміння для неї). Той, хто хоч раз стикався з цією перевіркою, запевняє, що вона є найбільш відповідальною і значущої для всіх працівників сфери освіти.

  • По-перше, комісія повинна побачити 100% підготовку учасника атестації, перед нею він повинен розкрити весь багаж знань і навичок. Крім того, часто потрібно довести педагогічний професіоналізм і винахідливість. Саме ці критерії здатні допомогти комісії визначити кваліфікацію педагога і виставляти йому оцінки.
  • По-друге, успішне проходження атестації дозволяє працівнику сфери освіти розраховувати на більш високу зарплату. Це, досить-таки, вагомий стимул до професійного зростання та нових звершень.

Загальні відомості

Педагогічна атестація буває двох видів: добровільною і обов’язковою. Давайте розглянемо кожен з видів детальніше.

Обов’язкова атестація в 2016-2017 році “захопить” всіх педагогічних працівників, які проходили її 5 років тому. Від обов’язкової перевірки звільняються:

  • вагітні;
  • викладачі з кваліфікаційною категорією;
  • працівники, які є “новачками” у сфері освіти, тобто пропрацювали всього 2 роки;
  • особи, які перебувають у декретній відпустці на момент здійснення перевірки знань (атестацію вони пройдуть через 2 роки після повернення на законне місце роботи);
  • педагог, відсутній на роботі більше 4 місяців через хворобу (атестацію необхідно буде пройти через рік, після офіційного виходу на роботу).

Але, якщо вищевказана категорія громадян виявила добровільне бажання приступити до педагогічної перевірці, ніхто не може оскаржити їх рішення і не допустити до атестації.

Добровільну педагогічну атестацію проходять особи, які з власної волі хочуть підвищити кваліфікаційний рівень. Для цього необхідно звернутися до керівництва з відповідною заявою. Зазначимо, що викладачі, які не мають категорії або мають 1-го, можуть домогтися підвищення до 1-го розряду. Щоб отримати найвищий розряд, потрібно заробити 1-ю категорію не менше, ніж 2 роки тому. Крім того, якщо у педагога вже є вища категорія, він може підтвердити її добровільної атестацією.

Нові положення і правила

З настанням 2017 року кожному педагогічному працівнику необхідно буде ознайомитися з нововведеннями, які торкнулися педагогічної атестації. Передбачається, що нова перевірка буде ґрунтуватися на двох головних етапах:

  • підтвердження відповідності займаній посаді;
  • отримання більш вищої категорії.

У кожного з цих етапів є відмінні риси та особливості:

  • Підтвердження відповідності займаній посаді. Під час цієї частини перевірки, комісія повинна оцінити та перевірити знання, навички та вміння викладача. Крім цього, в процесі перевірки визначаються професіоналізм і методика спілкування з дітьми під час навчання. Простіше кажучи, на даному етапі члени комісії встановлюють профпридатність вчителя, а саме, чи має він право займатися викладацькою діяльністю.
  • Отримання професійної кваліфікаційної категорії. У 2017 році у педагога право претендувати на 1 або вищу категорію. Однак щоб заслужити першу категорію, працівник повинен відповідати наступним параметрам:
  • мати другу кваліфікаційну категорію;
  • мати першу, але підійшов час проходження атестації.

Якщо перед педагогом стоїть мета отримати вищу категорію, він повинен підходити за іншим умовам:

  • мати першу категорію протягом двох років;
  • мати вищу категорію, але підійшов час проходження атестаційної перевірки.

Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації педагогічних працівників при присвоєнні їм кваліфікаційних категорій

Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації працівника

Спеціаліст

· має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)

· здатний забезпечувати засвоєння учнями (вихованцями) навчальних програм

· знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології

· знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з навчального предмета, який викладає

· використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі

· уміє розв’язувати педагогічні проблеми

· уміє встановлювати контакт з учнями (вихованцями), батьками, колегами

· дотримується педагогічної етики, моралі

Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації працівника

Спеціаліст другої категорії

· має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)

· здатний забезпечувати засвоєння учнями (вихованцями) навчальних програм

· знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології

· знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з навчального предмета, який викладає

· використовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів (вихованців)

· використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі, постійно вдосконалює свій професійний рівень

· володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи

· ефективно застосовує їх упроваджує інноваційні технології у навчально-виховному процесі

· обізнаний з основними нормативно-правовими актами у галузі освіти

· уміє розв’язувати педагогічні проблеми

· уміє встановлювати контакт з учнями (вихованцями), батьками, колегами, є авторитетом для них ,дотримується педагогічної етики, моралі

Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації працівника

Спеціаліст першої категорії

· має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)

· здатний забезпечувати засвоєння учнями (вихованцями) навчальних програм

· формує в учнів (вихованців) навички самостійно здобувати знання ізастосовувати їх на практиці

· знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології

· знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з навчального предмета, який викладає

· лаконічно, образно і виразно подає матеріал використовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів (вихованців)

· володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів (вихованців)

· використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі

· постійно вдосконалює свій професійний рівень володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи

· ефективно застосовує і впроваджує інноваційні технології, передовий педагогічний досвід унавчально-виховному процесі

· використовує методи компетентністно-орієнтованого підходу до організації навчального процесу

· обізнаний з основними нормативно-правовими актами у галузі освіти

· уміє розв’язувати педагогічні проблеми

· уміє аргументувати свою позицію та володіє ораторським мистецтвом

· уміє встановлювати контакт з учнями (вихованцями), батьками, колегами, є авторитетом для них

· дотримується педагогічної етики, моралі

Вимоги до рівня професійної підготовки та кваліфікації працівника

Спеціаліст вищої категорії

· має повну вищу освіту (диплом спеціаліста або диплом магістра)

· здатний забезпечувати засвоєння учнями (вихованцями) навчальних програм

· формує в учнів (вихованців) навички самостійно здобувати знання йзастосовувати їх на практиці

· активно впроваджує форми та методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів (вихованців)

· володіє широким спектром стратегій навчання

· застосовує нестандартні форми проведення уроку

· знає основи педагогіки, психології, дитячої та вікової фізіології

· знає теоретичні основи та сучасні досягнення науки з навчального предмета, який викладає лаконічно,

· образно і виразно подає матеріал

· використовує диференційований та індивідуальний підхід до учнів (вихованців)

· володіє технологіями творчої педагогічної діяльності з урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів (вихованців)

· використовує інформаційно-комунікаційні технології, цифрові освітні ресурси у навчально-виховному процесі

· постійно вдосконалює свій професійний рівень володіє інноваційними освітніми методиками і технологіями, педагогічними засобами, різними формами позаурочної роботи, активно й ефективно застосовує їх та поширює у професійному середовищі

· упроваджує передовий педагогічний досвід у навчально-виховному процесі

· продукує оригінальні, інноваційні ідеї

· використовує методи компетентністно-орієнтованого підходу до організації навчального процесу

· вносить пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу внавчальному закладі

· обізнаний з основними нормативно-правовими актами у галузі освіти

· уміє розв’язувати педагогічні проблеми

· уміє аргументувати свою позицію та володіє ораторським мистецтвом

· уміє встановлювати контакт з учнями (вихованцями), батьками, колегами, є авторитетом для них

· дотримується педагогічної етики, моралі

Джерело: http://www.pedrada.com.ua/article/227-qqq-16-m10-19-10-2016-viznachamo-vdpovdnst-pedagogchnogo-pratsvnika-kvalfkatsyny-kategor

Кiлькiсть переглядiв: 105

Коментарi

  • LelandHaf

    2017-09-12 22:48:20

    301 Moved Permanently [url=https://www.viagrapascherfr.com/]More info>>>[/url]...

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2018 Наступна
ПВСЧПСН
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30