• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Новини
  • ПРОЕКТ РЕКОМЕНДАЦІЙ серпневої конференції педагогічних працівників Петрівського району «Нова українська школа – простір освітніх можливостей»

ПРОЕКТ РЕКОМЕНДАЦІЙ серпневої конференції педагогічних працівників Петрівського району «Нова українська школа – простір освітніх можливостей»

2019-08-15

(Проєкт)

РЕКОМЕНДАЦІЇ

серпневої конференції педагогічних працівників Петрівського району

«Нова українська школа – простір освітніх можливостей»

Орієнтовна дата проведення: 27-29 серпня 2019 року

Заслухавши доповідь виконуючої обов’язки начальника відділу освіти Петрівської районної державної адміністрації «Нова українська школа – простір освітніх можливостей», керуючись Програмою розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти Петрівського району на 2018-2021 роки (затверджена рішенням Петрівської районної ради від 21.12.2017 року №369), ураховуючи пріоритетні напрямки розвитку освіти району, РЕКОМЕНДОВАНО:

1. Відділу освіти Петрівської районної державної адміністрації:

1.1. Продовжити:

- роботу щодо реалізації Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, інших нормативно-правових документів, що регулюють діяльність освітньої галузі;

- координацію діяльності закладів освіти, організацію роботи з питань нормативного, кадрового, матеріально-технічного та науково-методичного забезпечення;

- оптимізацію мережі закладів загальної середньої освіти з урахуванням запитів населення та фінансово-економічних чинників;

- роботу щодо розширення мережі дошкільних навчальних закладів через урізноманітнення моделей організації дошкільної освіти;

- роботу, спрямовану на виявлення, розвиток і підтримку обдарованих дітей;

- співпрацю з органами внутрішніх справ та соціальної служби у запобіганні дитячої бездоглядності та попередженню вчинення правопорушень серед неповнолітніх;

- розвиток громадсько-державної системи управління освітою, забезпечивши участь громадськості у вирішенні освітніх проблем.

1.2. Забезпечувати:

- втілення державної політики щодо новітніх змін та перетворень у системі функціонування закладів освіти;

- запровадження в практичну діяльність ідей Концепції «Нова українська школа»;

- розвиток освітнього, творчого (інтелектуального) потенціалу педагогів та учнівства з урахуванням особливостей району;

- інтеграцію дітей із особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір шляхом створення умов в інклюзивних класах закладів загальної середньої та дошкільної освіти.

1.3. Спрямувати роботу на створення умов для забезпечення рівного доступу громадян до якісної освіти, для реалізації державних освітніх стандартів, сучасних підходів до організації навчання, виховання і розвитку особистості, на підвищення якості надання освітніх послуг в умовах Нової української школи.

1.4. Вжити заходів щодо забезпечення переходу початкової та основної школи на новий зміст і структуру навчання відповідно до вимог Нової української школи.

1.5. Удосконалювати систему розвитку управлінських та професійних компетенцій педагогічних працівників;

1.6. Проводити ефективну роботу щодо розвитку різних форм позашкільної освіти (у тому числі за місцем проживання) для забезпечення творчого розвитку особистості, виявлення та підтримку обдарованих дітей та талановитої молоді.

1.7. Тримати на контролі питання забезпечення закладів освіти кваліфікованими спеціалістами.

2. Методичному кабінету комунальної установи «Петрівський районний центр із обслуговування закладів освіти»:

2.1. Продовжити:

- роботу над реалізацією основних положень районної науково-методичної проблеми «Розвиток професійних компетентностей педагогічних працівників району як чинник забезпечення якісної освіти і умова формування інноваційного освітнього середовища» (ІІІ етап);

- співробітництво з комунальними закладами «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського», «Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка»;

- виконання заходів щодо комп’ютеризації та інформатизації закладів освіти.

2.2. Спрямовувати роботу педагогів на формування в учнів компетентностей, вироблення і розвиток умінь діяти та застосовувати досвід у проблемних умовах.

2.3. Сприяти:

- формуванню нової моделі методичної підготовки вчителя школи І ступеня у світлі нових педагогічних підходів, відповідно до концептуальних засад Нової української школи;

- створенню умов для творчої самореалізації педагогів через залучення їх до методичної роботи, фахових змагань, виставок;

- мотивуванню педагогічних працівників до створення авторських навчально-методичних посібників, навчальної літератури тощо;

- наданню всім освітнім закладам швидкісного доступу до мережі інтернет.

2.4. Актуалізувати:

- методичну роботу щодо розвитку інклюзивної освіти;

- роботу щодо популяризації й упровадженню STEM-STEAM-STREAM-освіти в освітній процес;

- використання сучасних інформаційних та комунікаційних технологій у системі науково-методичної роботи з педагогічними працівниками.

2.5. Забезпечити:

- методичний супровід організації та проведення інтелектуальних змагань, суспільних громадянських акцій учнівства тощо.

- інформаційно-методичне забезпечення впровадження Державних стандартів, оновлених навчальних програм у практику роботи закладів освіти;

- організаційно-практичні заходи щодо планування підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, які працюватимуть у 1-х класах у 2019/2020 та 2020/2021н.р;

- участь директорів та заступників директорів з навчально-виховної роботи закладів загальної середньої освіти у заходах із перепідготовки для роботи в умовах Нової української школи;

- удосконалення організаційно-методичного супроводу різних видів моніторингу якості дошкільної, загальної середньої освіти;

- комп’ютерною та мультимедійною технікою, обладнанням, меблями, дидактичним матеріалом (Lego Six Brix, Lego Sistem, Lego Play Box) 1 класи закладів загальної середньої освіти;

- організацію стовідсоткового безкоштовного харчування учнів 1-4-х класів, дітей пільгових категорій, дітей-переселенців, дітей, батьки яких брали/беруть участь в ООС;

- виплату одноразової матеріальної допомоги дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування (яким виповнилося 18 років);

- оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;

- організацію відпочинку та дозвілля дітей шкільного віку в пришкільних таборах (не менше 46%);

- виконання завдань мобілізаційної підготовки, цивільного захисту населення, дотримання вимог законодавства з охорони праці та пожежної безпеки;

- розгляд в установленому законодавством порядку звернення громадян, опрацювання запитів і звернень народних депутатів України та депутатів Петрівської районної ради.

2.6. Здійснювати:

- навчально-методичне забезпечення інваріантної та варіативної складової навчального плану закладів загальної середньої освіти;

- науково-методичний супровід і прогнозування професійного розвитку педагогічних управлінських та методичних кадрів;

- методичний супровід реалізації вимог Базового компонента дошкільної освіти;

- надання методичної допомоги керівникам закладів освіти, педагогічним працівникам щодо роботи в профільних класах;

- заходи першочергового оснащення предметних кабінетів опорних закладів навчальними комп’ютерними комплексами, мультимедійним обладнанням тощо;

- заходи щодо повного охоплення дошкільною освітою дітей від 3 до 6 (7) років.

2.7. Активізувати роботу щодо включення педагогічних колективів, керівників шкіл, учителів у пошукову, експериментально-дослідницьку діяльність, реалізацію їхнього творчого потенціалу, участь в освітніх проектах, поширення педагогічного досвіду щодо стимулювання творчого, інтелектуального, духовного розвитку та задоволення потреби в професійній самореалізації педагогів.

2.8. Урізноманітнити форми і методи методичної роботи з педагогами з метою формування та розвитку професійних вмінь та навичок щодо практичного застосування сучасних педагогічних технологій.

3. Комунальній установі «Петрівський інклюзивно-ресурсний центр»:

3.1. Вести реєстр дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку.

3.2. Забезпечувати:

- проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини;

- надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами;

- надання консультацій педагогічним працівникам закладів освіти з питань організації інклюзивного навчання;

- надання психологічної допомоги батькам дітей з особливими освітніми потребами щодо формування позитивної мотивації розвитку дітей.

3.3. Налагодити співпрацю із закладами освіти, службою у справах дітей, районним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді з метою кваліфікованого супроводу дітей з особливими освітніми потребами.

3.4. Брати участь у районних методичних заходах із висвітленням питань щодо роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

4. Директорам закладів загальної середньої освіти:

4.1. Провести:

- до 31 серпня 2019 року засідання педагогічних рад за підсумками роботи у 2018/2019 навчальному році із визначенням пріоритетних завдань на 2019/2020 навчальний рік;

- урочисте святкування Дня знань 1 вересня 2019 року;

- перший урок відповідно до методичних рекомендацій комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського».

4.2. Розробити, затвердити та розмістити на сайтах освітню програму закладу із зазначенням:

- загального обсягу навчального навантаження, тривалості окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, логічної послідовності їх вивчення в рамках навчального плану, погодинного співвідношення між окремими предметами за роками навчання, визначенням гранично допустимого тижневого навантаження учнів;

- очікуваних результатів навчання учнів, змісту навчальних програм;

- форм організації освітнього процесу та інструментів системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

- вимог до здобувачів освіти кожного ступеня навчання.

4.3. Забезпечити:

- необхідні оптимальні умови для реалізації концептуальних засад Нової української школи, упровадження оновленого змісту освіти та новітніх технологій під час роботи з дітьми, педагогічними працівниками і батьками;

- створення розвивально-освітній простору закладу з метою врахування індивідуальних особливостей і можливостей самоактуалізації та самореалізації учнів;

- належну підготовку закладів до нового 2019/2020 навчального року;

- відповідні умови для організації інклюзивного навчання та надання якісних освітніх послуг дітям соціально вразливих категорій;

4.4. Удосконалювати:

- роботу із сім’ями, які опинилися в складних життєвих ситуаціях, надаючи їм психолого-педагогічну допомогу;

- систему роботи закладу щодо запровадження інновацій у практику роботи педагогічних працівників, сприяти у формуванні авторського стилю кожного педагога, потреби у професійному вдосконаленні.

4.5. Визначити пріоритетні завдання щодо надання якісних освітніх послуг на основі аналізу результатів державної підсумкової атестації здобувачів освіти відповідного ступеня.

4.6. Активізувати співпрацю педагогічних колективів з органами учнівського та батьківського самоврядування щодо формування в дітей та молоді духовності, моральної культури, толерантної поведінки, уміння жити в громадянському суспільстві.

4.7. Створювати умови для розвитку творчих здібностей, навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти та самореалізації школярів.

4.8. Сприяти популяризації й упровадженню STEM-STEAM-STREAM-освіти в освітній процес.

4.9. Заключити договори про співпрацю із закладами освіти, що провадять освітню діяльність щодо підвищення кваліфікації працівників, мають ліцензію на відповідну діяльність та/або акредитовані відповідні освітні програми.

4.10. Продовжити співпрацю із комунальною установою «Петрівський інклюзивно-ресурсний центр» щодо проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини та супроводу дітей із особливими освітніми потребами.

4.11. Проводити профорієнтаційну роботу з учнями 10-11-х класів з метою орієнтування вступу до закладів вищої педагогічної освіти на умовах першочергового зарахування.

4.12. Залучати учнівство та педагогічних працівників до участі в on-line-, of-line- проектах, програмах, експериментах, олімпіадах (інтернет-олімпіадах), конкурсах, інтернет-заходах (семінари, вебінари, скайп-наради тощо).

4.13. Передбачити упровадження допрофільної підготовки учнів 8-9 класах як в опорних закладах, так і у філіях відповідно до профілю навчання шляхом уведення спецкурсів та поглибленого вивчення предметів.

5. Керівникам закладів дошкільної освіти:

5.1. Провести до 31 серпня 2019 року засідання педагогічних рад за підсумками роботи у 2018/2019 навчальному році із визначенням пріоритетних завдань на 2019/2020 навчальний рік.

5.2. Продовжити роботу щодо організації сучасного освітнього середовища закладу дошкільної освіти, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.

5.3. Забезпечити:

- належну підготовку закладів до нового навчального року, безперешкодний доступ дітей з особливими освітніми потребами до будівель і приміщень;

- проведення освітньої роботи в закладах у 2019/2020 навчальному році відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України;

- проведення внутрішнього моніторингу якості освіти;

- укомплектування закладів педагогічними кадрами відповідно до нормативів;

- охоплення дошкільною освітою не менше 75% дітей віком від 1 до 6 (7) років (у тому числі 100% дітей віком від 3 до 6 (7) років).

- систематичне відвідування закладу вихованцями старшого дошкільного віку.

5.4. Провести (відповідно до запиту населення) комплекс організаційно-практичних заходів щодо надання освітніх послуг дітям із особливими освітніми потребами.

5.5. Активізувати співпрацю із закладами загальної середньої освіти щодо створення умов для дотримання принципу наступності навчання: дошкільна-початкова освіта.

5.6. Сприяти популяризації й упровадженню STREAM-освіти в освітній процес.

5.7. Продовжити співпрацю із КУ «Петрівський інклюзивно-ресурсний центр» щодо проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини та супроводу дітей із особливими освітніми потребами.

5.8. Заключити договори про співпрацю із закладами освіти, що провадять освітню діяльність щодо підвищення кваліфікації працівників, мають ліцензію на відповідну діяльність та/або акредитовані відповідні освітні програми.

6. Центру дитячої та юнацької творчості:

6.1. Забезпечити:

- оновлення змісту роботи закладу шляхом упровадження сучасних форм і методів роботи;

- охоплення дітей позашкільною освітою (не менше 63%), особливу увагу звернути на охоплення дітей соціально незахищених категорій та підлітків із девіантною поведінкою;

- розвиток системи національно-патріотичного, художньо-естетичного виховання, профорієнтаційної роботи та науково-технічної творчості учнівства.

6.2. Сприяти розширенню спектру сучасних освітніх послуг з урахуванням потреб та інтересів дітей району.

7. Сільським та селищним головам:

7.1. Забезпечити:

- функціонування та розвиток закладів дошкільної освіти відповідно до вимог Закону України «Про дошкільну освіту»;

- виконання основних завдань розвитку дошкільної освіти, які визначені Програмою розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної освіти Петрівського району на 2018-2021 роки (затверджена рішенням районної ради від 21.12.2017 року №369);

- заклади дошкільної освіти педагогічними кадрами відповідно до нормативів;

- створення умов для доступності дошкільної освіти, у тому числі дітям з особливими освітніми потребами;

- якісне підвезення дітей, які проживають поза межею пішохідної доступності.

7.2. Продовжити роботу щодо організації сучасного освітнього середовища у закладах дошкільної освіти.

7.3. Сприяти охопленню дошкільною освітою не менше 75% дітей віком від 1 до 6 (7) років.

7.4. Визначати щорічно прогнозовану потребу у фахівцях з вищою освітою педагогічних спеціальностей відповідної сільської місцевості чи селища міського типу.

Кiлькiсть переглядiв: 295

Коментарi